Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik

Voorkeur voor te zout eten begint al bij baby's

Let op: opent in een nieuw venster AfdrukkenE-mailadres

Actueel 2011

Onderzoekers hebben ontdekt dat baby's van een half jaar oud al een onomkeerbare voorkeur voor zout ontwikkelen als ze zetmeelrijke producten krijgen waar zout in zit. Ook later - op voorschoolse leeftijd - bleken dezelfde kinderen veel zouter te eten. Volgens de studie een bewijs van de blijvende invloed van vroege blootstelling aan zout via de voeding.
Bron: NierNieuws